Americké akciové trhy stále rostou

Americké akciové trhy pokračují v mírných růstech. Investoři zatím stále neztrácejí svou pozitivní náladu a na trzích prakticky není vidět žádná známka korekce.

Nervozita na trzích panuje, to je zcela evidentní. Přesto se investoři nemohou zbavit dojmu, že americké akcie dnes nabízí nejlepší potenciál výnosu. Americký dolar je velice levný a nelze očekávat jeho větší pokles. Poslední informace ze strany FEDu naznačují, že zavádění nových kroků pro uvolňování měnové politiky není příliš pravděpodobné.

Z pohledu evropského investora je EUR v tuto chvíli nadhodnocené. I když jsou akcie na některých evropských trzích na velmi nízkých úrovních a lákají k nákupu, je třeba být opatrný. Problémy v Evropě stále trvají a lze očekávat další měnové i akciové turbulence.

Evropská ekonomika stagnuje. I když čísla o náladě v německé ekonomice nejsou tak zlá, zbytek Evropy nemůže nabídnout radostnější pohled. Nezaměstnanost je vysoká. Ekonomiky pod tíhou úsporných programů stagnují. Je zcela evidentní, že velkou část evropských ekonomik živily státní peníze. Tato cesta se zdá být nyní u konce. A proto i ekonomický rozvoj v Evropě musí najít nové cesty. A ty mohou přijít pouze ze strany soukromého sektoru.

Evropské vlády a byrokracie se však brání změnit zavedený stav „velkého a ochranitelského“státu. Velkým problémem je zejména Francie. Investoři prozatím nedávají této zemi pocítit svou nelibost, ale to se jistě brzy mění. Tak jako přišlo na řadu Řecko a pak Španělsko, je nyní na řadě Francie.

A není se čemu divit, Francouzský stát tvoří více než polovinu ekonomického výkonu v této zemi. Soukromý sektor je drcen vysokými daněmi a odbory mají obrovský vliv. Francouzské firmy ztrácí konkurenceschopnost. Pokřivené myšlení je vidět i ve vedení firem. Na dotaz novinářů, jak reagovat na pokles zájmu o francouzské automobily, odpověděl šéf Renaultu, že „Vlády by měly zkusit stanovit, proč lidé v EU nekupují automobily…“.

Pokud myslí šéf Renaultu tuto odpověď vážně, pak by jej měli akcionáři okamžitě vyměnit. Je však pravděpodobné, že k tomu nedojde a tato automobilka dojde až ke své smrti. Tedy pokud ji stát ve svém šílenství zcela neznárodní a nezačne dotovat. Ale na takový krok už nemá Francie peníze.

Aktuálně připravuji strategie, které by měly profitovat z problémů Francie. Podrobnější informace se objeví v materiálech pro klienty.

 

Posted in Články.